BilligVVS: Branding- & databåret salg

1. parts data som omdrejningspunkt for vækst

Markedsledende e-handelsvirksomhed går nye veje

AO bad Nørgård Mikkelsen udarbejde en brand- og kommunikationsplatform for BilligVVS.dk med det klare mål at øge kendskabet, præferencen og derigennem markedsandelen.

Markedsledende e-handelsvirksomhed går nye veje

AO bad Nørgård Mikkelsen udarbejde en brand- og kommunikationsplatform for BilligVVS.dk med det klare mål at øge kendskabet, præferencen og derigennem markedsandelen.

Som e-commerce-specialist er AO en yderst datafunderet organisation

Derfor stod det klart fra starten, at vi skulle udnytte virksomhedens eksisterende viden til det yderste i jagten på markedsindsigter, der kunne identificere kundepotentialet og vejen til øget relevans.

Det betaler sig at starte det rigtige sted

Kunde- og markedssindsigterne dannede grundlag for et klart kommunikativt fokus ’kom godt fra start med dit VVS-projekt’. Det opsummerede vi i brandets nye payoff: Det betaler sig at starte det rigtige sted.

Vi anbefalede AO at tage ejerskab på hele kunderejsen og klæde køberne på med alt den inspiration, rådgivning og service, de har brug for.

Samtidig skulle vi også øge forståelsen af, at BilligVVS har rigtig gode priser på alle de bedste mærker. Det handlede altså ikke blot om at udvikle et distinkt brandunivers, men også om at fange købernes interesse tidligt – dvs. inden de henvendte sig i et lokalt byggemarked.

Et koncept med stor
emotionel appeal

Mange af de små øjeblikke, som livet består af, finder sted i badeværelset, køkkenet eller bryggerset. Vi tog ejerskab på disse rum og viste, at vi forstår deres reelle betydning. Dermed iscenesatte vi BilligVVS som brandet, der skaber rammen om ”dit liv”. Og derigennem skabte vi en emotionel indgang til brandet, som er let for målgruppen at relatere til.

En komplementerende indsats

Via conZOOM havde vi ved kampagnens start identificeret en potentiel målgruppe på 860.000 købestærke husstande. Dem nåede vi gennem en unik kombination af image-TVC’er, strategiske TV-sponsorater og en taktisk SoMe-indsats, der præsenterede BilligVVS som et livsstilsbrand med en hårdtslående prisstrategi.

billigvvs_mobile_content_crop

Indsatsmixet viste, at det i e-handelskategorien ér muligt at designe en kampagne, hvor opbygningen af Adstock går hånd i hånd med et målbart salg, således at brandingdelen løfter effekten af samtlige medieinvesteringer.

billigvvs_content

Vi er ikke så meget for at skilte med resultater. Men det er ingen hemmelighed, at vi siden kampagnens start har ligget langt over indeks og har haft nogle af de bedste enkeltstående omsætningsdage nogensinde. Kombinationen af databaseret indsigt og pristaktisk agilitet koblet tæt til selve brandopbygningen har været den helt rette cocktail for BilligVVS.”

Stefan Funch Jensen, CDO/Direktør for E-handel & Marketing

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Camilla Nordqvist

Direktør Kbh. & Partner