AO bad Nørgård Mikkelsen udarbejde en brand- og kommunikationsplatform for BilligVVS.dk med det klare mål at øge kendskabet, præferencen og derigennem markedsandelen.
AO bad Nørgård Mikkelsen udarbejde en brand- og kommunikationsplatform for BilligVVS.dk med det klare mål at øge kendskabet, præferencen og derigennem markedsandelen.
Derfor stod det klart fra starten, at vi skulle udnytte virksomhedens eksisterende viden til det yderste i jagten på markedsindsigter, der kunne identificere kundepotentialet og vejen til øget relevans.
På baggrund af 2-3 års transaktionsdata – beriget med conZOOM-modelering – fandt vi frem til en ny og købestærk målgruppe. Og koblet med en konkurrentanalyse viste det sig, at det absolut største vækstpotentiale fandtes uden for selve e-commerce-kategorien. Vi skulle udfordre byggemarkederne. En indsigt, som var altafgørende for udviklingen af både position, kommunikation og mediestrategi.
Kunde- og markedssindsigterne dannede grundlag for et klart kommunikativt fokus ’kom godt fra start med dit VVS-projekt’. Det opsummerede vi i brandets nye payoff: Det betaler sig at starte det rigtige sted.
Samtidig skulle vi også øge forståelsen af, at BilligVVS har rigtig gode priser på alle de bedste mærker. Det handlede altså ikke blot om at udvikle et distinkt brandunivers, men også om at fange købernes interesse tidligt – dvs. inden de henvendte sig i et lokalt byggemarked.
Mange af de små øjeblikke, som livet består af, finder sted i badeværelset, køkkenet eller bryggerset. Vi tog ejerskab på disse rum og viste, at vi forstår deres reelle betydning. Dermed iscenesatte vi BilligVVS som brandet, der skaber rammen om ”dit liv”. Og derigennem skabte vi en emotionel indgang til brandet, som er let for målgruppen at relatere til.
Via conZOOM havde vi ved kampagnens start identificeret en potentiel målgruppe på 860.000 købestærke husstande. Dem nåede vi gennem en unik kombination af image-TVC’er, strategiske TV-sponsorater og en taktisk SoMe-indsats, der præsenterede BilligVVS som et livsstilsbrand med en hårdtslående prisstrategi.
Vi er ikke så meget for at skilte med resultater. Men det er ingen hemmelighed, at vi siden kampagnens start har ligget langt over indeks og har haft nogle af de bedste enkeltstående omsætningsdage nogensinde. Kombinationen af databaseret indsigt og pristaktisk agilitet koblet tæt til selve brandopbygningen har været den helt rette cocktail for BilligVVS.”
Direktør Kbh. & Partner
Case: Lidl Danmark
Case: Kia Danmark
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Schneider Electric
Case: Kohberg
Case: Matas
Case: Danner
Case: Bygma
Case: LINIE Akvavit
Case: Matas Plaisir
Case: Chr. Hansen
Case: Rynkeby
Case: Leasy
Case: Lidl Danmark
Case: Kia Danmark
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Schneider Electric
Case: Kohberg
Case: Matas
Case: Danner
Case: Bygma
Case: LINIE Akvavit
Case: Matas Plaisir
Case: Chr. Hansen
Case: Rynkeby
Case: Leasy