Norske LINIE Akvavit er verdens ældste akvavit. Og siden sin oprindelse i 1805 er hver eneste dråbe LINIE blevet sejlet verden rundt i sherryfade – og har krydset ækvator to gange – for at modne og få sin unikke, bløde smag.
Problemet var bare, at folk ikke længere troede på den historie. Så for at bevise at LINIE faktisk modner på havet, gik LINIE live og streamede hele sin 4 måneder lange sejlads 24-7 på LINIE.com. Vi kaldte kampagnen The LINIE Proof.
Norske LINIE Akvavit er verdens ældste akvavit. Og siden sin oprindelse i 1805 er hver eneste dråbe LINIE blevet sejlet verden rundt i sherryfade – og har krydset ækvator to gange – for at modne og få sin unikke, bløde smag.
Problemet var bare, at folk ikke længere troede på den historie. Så for at bevise at LINIE faktisk modner på havet, gik LINIE live og streamede hele sin 4 måneder lange sejlads 24-7 på LINIE.com. Vi kaldte kampagnen The LINIE Proof.
På sin live streamede rejse besøgte LINIE 11 lande og 22 havne – og krydsede Atlanten, Stillehavet, 17 forskellige tidszoner, Panamakanalen og ækvator to gange. Kampagnen blev sat i gang i Nordeuropa og USA. Og på Facebook postede vi flere gange ugentligt – og indimellem dagligt.
Undervejs har vi rundet alt fra vejrforhold til konkurrencer om tidspunktet for krydsning af ækvator, Flat Earth Society, whale spotting og LINIEs bløde smag, som skabes af bølgernes konstante rullen og den evigt skiftende temperatur og fugtighed på dækket, hvor LINIE var placeret.
Akvavit opfattes af mange som en alkohol for ”gamle mennesker”, men LINIE ønskede at tiltrække de 25-45-årige. Så udover at få autenticiteten tilbage i brandet handlede det om at skabe en kommunikation, der virkelig kunne skabe opmærksomhed og involvering blandt den unge målgruppe – og øge forbrugernes time spent with the brand. Alt sammen så LINIE kunne være top of mind og skabe salg i højsæsonen jul og frem til påske – særligt som spændende drinksingrediens.
Sideløbende med konstant live-streaming på LINIE.com brugte vi Facebook massivt – og krydrede det med featureartikler på TV2.dk, bannere og en outdoor med live streaming på Strøget i København.
Forberedelserne til rejsen stod på et år. Og også selve turen bød på konstante udfordringer, ruteændringer og kamera-forbudte-farvande, der krævede et tæt samarbejde med rederi, satellitleverandør, kunde og streamingspecialister.
Men resultaterne taler for sig selv. I snit brugte vores brugere 6 minutter af deres tid med vores brand. Og LINIE oplevede en stigning i salget på 12% – i en ellers presset alkoholkategori.
Direktør Kbh. & Partner
Case: Lidl Danmark
Case: Kia Danmark
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Schneider Electric
Case: Kohberg
Case: Matas
Case: Danner
Case: Bygma
Case: LINIE Akvavit
Case: Matas Plaisir
Case: Chr. Hansen
Case: Rynkeby
Case: Leasy
Case: Lidl Danmark
Case: Kia Danmark
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Schneider Electric
Case: Kohberg
Case: Matas
Case: Danner
Case: Bygma
Case: LINIE Akvavit
Case: Matas Plaisir
Case: Chr. Hansen
Case: Rynkeby
Case: Leasy