Case: Schneider Electric

Målrettet digital indsats med stor effekt

Schneider Electric skiftede fokus og gik all in på Account Based Marketing.

Resultatet efter første kampagne er bl.a.:

10.000 besøg
på landingpage

500 købsmodne
leads

Schneider Electric skiftede fokus og gik all in på Account Based Marketing.

Resultatet efter første kampagne er bl.a.:

10.000 besøg
på landingpage

500 købsmodne
leads

Fra teknologifokus til kundefokus

Schneider Electric, som bl.a. fremstiller de populære Lauritz Knudsen-kontakter, er en ingeniørdrevet virksomhed – på godt og ondt. På den ene side havde virksomheden nogle fremragende produkter. På den anden side var der ikke så meget fokus på det udbytte, produkterne gav slutbrugeren. Det gav plads til nye konkurrerende smart home-produkter på markedet, så Schneider besluttede sig for at gå i offensiven.

Hjemmets primære beslutningstager tændte ikke på teknik

I researcharbejdet fandt vi ud af, at dem der havde det afgørende ord mht. hjemmets indretning, ikke tændte på teknik. Tværtimod. De opfattede markedsføringen af de nye smart home-produkter som poppet og pjattet. Og ordet smart home blev synonym med gadgets til drengerøve. Til gengæld var de vilde med de fordele produkterne gav i en travl hverdag. Derfor blev dette omdrejningspunktet, og kampagnetemaet blev: Tænd for en smartere hverdag.

Slutbrugerne blev inspireret. Elektrikerne blev uddannet

Det blev en push-pull kampagne, hvor vi på den ene side inspirerede forbrugerne til at få lidt mere intelligens ind i hjemmet. Og på den anden side uddannede elektrikerne til at blive bedre sælgere. Kampagnen indeholdt bl.a. ElektrikerTesten, som hjalp elektrikeren til mersalg. Elektrikeren afgav naturligvis sin permission for at få adgang til testen.

Schneider Electric tog rollen som markedsleder

40 % af alle landets 25.000 elektrikere besøgte vores landingpage. Og 700 af dem tog ElektrikerTesten. I forbrugerkampagnen nåede vi ud til 500.000 boligejere, og godt 500 af dem bad spontant om at få besøg af en elektriker.

Hos Schneider Electric nåede vi vores mål mht. opmærksomhed, engagement og lead-generering. Samtidig fik vi sat scenen for en langsigtet positionering ”Tænd for en smartere hverdag”. Det bliver overliggeren for en lang række produktlanceringer på smart home- området de kommende år. Og mindst lige så vigtigt: Vi får skabt et erfarings- og datagrundlag for de kommende års digitale kampagner.

Benedicte Flamand, Head of Global Marketing Denmark

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Martin Axel

Kontaktdirektør