Webinar: Sådan optimerer du dit brand mod AI

Webinar | Torsdag d. 21/8 | 10:00-10:45

Sådan optimerer du dit brand mod AI

Få konkrete værktøjer til at analysere, hvordan ​AI præsenterer dine brands og services og hvordan du forbedrer det

AI forandrer, hvordan vi søger, opdager og interagerer med brands og produkter. Med samtalebaserede applikationer som ChatGPT og nye funktioner i Google bliver anbefalinger i højere grad styret af kunstig intelligens. Det betyder, at du ikke længere kun skal optimere til brugeren, men også til de AI-systemer, der formidler dine budskaber. Desværre har vi manglet værktøjer til at forstå, hvordan AI taler om dit brand og dine produkter, men det har vi gjort noget ved. 

Hvad får du ud af webinaret?

- En demo af vores nye AI Brand Tracker. Den er udviklet til at måle dit brands synlighed og performance i generativ AI på det danske marked.

 

- Indblik i, hvordan AI-brand tracking fungerer, og hvordan det adskiller sig fra klassisk SEO.

 

- Forståelse for, hvordan faktorer som troværdighed, kildehenvisninger og social proof påvirker, hvordan AI indekserer og præsenterer dit brand.

 

- Inspiration til, hvordan du kan optimere dit content til samtalebaserede AI-platforme som ChatGPT.

 

- Hvordan du tracker udviklingen over tid og sammenligner dig med konkurrenterne.

 

- Refleksioner over, hvordan AI ændrer forventningerne til brands, og hvad det betyder for din tone of voice og brandidentitet.

Hvorfor er det relevant nu?

AI er allerede en af de vigtigste kilder til produktanbefalinger og informationssøgning. Samtidig er flere AI-platforme blandt de mest besøgte websites i Danmark. Det ændrer spillereglerne og stiller nye krav til, hvordan dit brand skal positionere sig digitalt.

Gør dit brand synligt i en AI-drevet fremtid

Når AI bliver mellemleddet mellem dig og dine kunder, skal du sikre, at det formidler dit brand korrekt, troværdigt og med den rette stemme. Det kræver en ny tilgang til digital synlighed og det starter med indsigt og de rette værktøjer.

 

Webinaret varer cirka 45 minutter og afholdes torsdag den 21. august. Hvis du ikke har mulighed for at deltage på dagen, vil optagelsen blive sendt ud til alle, som har skrevet sig op.

Billede af: Jeppe Hamming

Jeppe Hamming

Partner & Digital Direktør

Billede af: Mathias Bang

Mathias Bang

AI specialist & UX designer