Øget kendskab bakket op med tilpassede serviceydelser tiltrak kunder fra fysiske byggemarkeder
BilligVVS distancerede sig klart fra sine online konkurrenter, og tog positionen som det digitale alternativ til byggemarkedet.
Kvinder er ofte initiativtagere til forbedringer i hjemmet. Øget kendskab og tryghed konverterede dem til e-handel
Som klar markedsleder blandt de digitale pure-players havde BilligVVS brug for at styrke positionen og øge kendskabet for at skabe yderligere vækst.
Som e-com er det fristende at kigge på online-virksomheder, når man kortlægger sine konkurrenter. Men tager man kundebrillerne på, er landskabet langt større. De fleste forbinder byggemarkederne med store ombygninger i huset, og derfor havde BilligVVS et klart behov for at stå stærkere tidligere i tragten.
Selvom størrelse ofte gør en virksomhed mindre agil, havde BIlligVVS noget, ingen af de små konkurrenter kunne prale af: 2,5 års velorganiseret købsdata. Vi vidste hvem vi solgte til, hvor meget de købte og helt afgørende - hvornår deres behov opstod.
Den data gav en unik mulighed for at kortægge købsanledningerne, når boligdrømme gik i retning af vådrummet. Men det krævede en kommunikationsplatform, der for en stund kunne glemme e-coms typiske fokus på hurtige tilbud til fordel for et længere perspektiv.
Under overskriften “Det betaler sig at starte det rigtige sted” kommunikerede vi alle de anledninger, vi havde kortlagt. De små stunder og scener i livet, hvor et større bad eller lækker klinke gør hverdagen det bedre.
Med et omfattende inspirationsunivers, TVC og taktiske sociale annoncer, opfordrede vi til at kigge mod BilligVVS først, når man skulle bygge nyt. For det første, fordi vi havde alt i den kvalitet, danskerne efterlyser. Og for det andet, fordi vi allerede havde et fordelagtig prisopfattelse over for de (evindeligt) dyre badeværelsesprojekter.
Og den tilgang gav pote.
Med vores data i hånden kunne vi isolere 860.000 købestærke husstande og kommunikere koncentreret omkring de anledninger - eller category entry points - hvor vi kom længst på literen.
Som CDO’en hos BilligVVS siger:
Vi er ikke så meget for at skilte med resultater. Men det er ingen hemmelighed, at vi siden kampagnens start har ligget langt over indeks og har haft nogle af de bedste enkeltstående omsætningsdage nogensinde. Kombinationen af databaseret indsigt og pristaktisk agilitet koblet tæt til selve brandopbygningen har været den helt rette cocktail for BilligVVS.
Direktør Kbh. & Partner
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy