E-com lever tit i bunden af tragten

    Men for BilligVVS kunne det betale sig at tænke hele kunderejsen igennem

    icons8-plumbing-100

    50 %
    vækst i omsætningen

    icons8-internet-100

    100 % 
    øget top of mind

    icons8-family-100

    55 % 
    flere kvinder

    Derfor virkede det

    Øget kendskab bakket op med tilpassede serviceydelser tiltrak kunder fra fysiske byggemarkeder

    Derfor virkede det

    BilligVVS distancerede sig klart fra sine online konkurrenter, og tog positionen som det digitale alternativ til byggemarkedet.

    Derfor virkede det

    Kvinder er ofte initiativtagere til forbedringer i hjemmet. Øget kendskab og tryghed konverterede dem til e-handel

    Problem

     Som klar markedsleder blandt de digitale pure-players havde BilligVVS brug for at styrke positionen og øge kendskabet for at skabe yderligere vækst. 

    Som e-com er det fristende at kigge på online-virksomheder, når man kortlægger sine konkurrenter. Men tager man kundebrillerne på, er landskabet langt større. De fleste forbinder byggemarkederne med store ombygninger i huset, og derfor havde BilligVVS et klart behov for at stå stærkere tidligere i tragten.

    INDSIGT

    Selvom størrelse ofte gør en virksomhed mindre agil, havde BIlligVVS noget, ingen af de små konkurrenter kunne prale af: 2,5 års velorganiseret købsdata. Vi vidste hvem vi solgte til, hvor meget de købte og helt afgørende - hvornår deres behov opstod.

    Den data gav en unik mulighed for at kortægge købsanledningerne, når boligdrømme gik i retning af vådrummet. Men det krævede en kommunikationsplatform, der for en stund kunne glemme e-coms typiske fokus på hurtige tilbud til fordel for et længere perspektiv.

    LØSNING

    Under overskriften “Det betaler sig at starte det rigtige sted” kommunikerede vi alle de anledninger, vi havde kortlagt. De små stunder og scener i livet, hvor et større bad eller lækker klinke gør hverdagen det bedre.

    Med et omfattende inspirationsunivers, TVC og taktiske sociale annoncer, opfordrede vi til at kigge mod BilligVVS først, når man skulle bygge nyt. For det første, fordi vi havde alt i den kvalitet, danskerne efterlyser. Og for det andet, fordi vi allerede havde et fordelagtig prisopfattelse over for de (evindeligt) dyre badeværelsesprojekter.

    Og den tilgang gav pote.

    RESULTAT

    Med vores data i hånden kunne vi isolere 860.000 købestærke husstande og kommunikere koncentreret omkring de anledninger - eller category entry points - hvor vi kom længst på literen.

    Som CDO’en hos BilligVVS siger:

    Vi er ikke så meget for at skilte med resultater. Men det er ingen hemmelighed, at vi siden kampagnens start har ligget langt over indeks og har haft nogle af de bedste enkeltstående omsætningsdage nogensinde. Kombinationen af databaseret indsigt og pristaktisk agilitet koblet tæt til selve brandopbygningen har været den helt rette cocktail for BilligVVS.

    Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Camilla Nordqvist

    Direktør Kbh. & Partner