C.C.JENSEN A/S er kendt for deres teknologi til oliefiltrering. Men med deres innovative produkt C.C.JENSENs CJC® Varnish Removal Unit kan kraftværker verden over spare dyre, tidskrævende og miljøbelastende olieskift og uplanlagte nedbrud.
Men C.C.JENSEN er ikke kendt i det marked – så hvordan kan de effektivt accelerere salget blandt kraftværker i mere end 20 lande – fordelt på 4 kontinenter?
Præsenteret i et regnestykke var C.C.JENSENs proposition en no-brainer. Med en overkommelig investering kunne et kraftværk spare millioner af euro ved ikke at skulle tage turbinerne ud af drift ifm. olieskift. Alligevel var det potentielle salg langt fra realiseret.Igennem interviews og data fra C.C.JENSEN blev det tydeligt, at vi havde brug for en ny strategi. Vi kunne ikke nøjes med at tale om det rationelle regnestykke. Ville vi have målgruppens opmærksomhed, var vi nødt til at starte med at tale til den følelse C-suiten og det tekniske personale på et kraftværk deler: Frygten for nedbrud.
Hvis du arbejder på et kraftværk, er det frygten for et såkaldt “trip”, der kan holde dig vågen om natten. Når en turbine spontant sætter ud, fordi smøringsolien er kontamineret og tyknet til det harpikslignende Varnish. Netop det, C.C. JENSENs VRU var designet til at modvirke.
På udvalgte digitale platforme brød vi lydmuren med en emotionel film, der talte til målgruppes største frygt – nedbrud. Det kombinerede vi med et avanceret Account Based Marketing set-up med inbound marketing og sales automation bestående af rationelle budskaber, kundecases, artikler og webinarer, der viste vejen til ro i maven. En løsning der brød lydmuren skabte rekordmange leads.
Med bred eksponering på tværs af medier skabte vi 900 submissions / MQL fra november 2022 til marts 2023 på LinkedIn og Metas platforme. Herfra er 250 konverterede hårde leads (SQL) i form af webinardeltagelse, der har givet sælgerne masser at lave.
Alt i alt en kampagne, der understreger en pointe, som kun fortjener gentagelse. B2B er måske både teknisk og kompliceret. Men kommunikation virker bedre, når du kan mærke den i maven. Fx ved et løfte om, at du kan sove trygt - uden frygten for, at turbinen går ned.
Kontaktdirektør
Case: Carlsberg
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Carlsberg
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy