EFFEKTIV LEAD GEN PÅ 20 MARKEDER

    Kampagne på

    20 markeder - 4 kontinenter

    Leads

    925

    Udfordring - effektiv leadgenerering på 20 markeder

    C.C.JENSEN A/S er kendt for deres teknologi til oliefiltrering.  Men med deres innovative produkt C.C.JENSENs CJC® Varnish Removal Unit kan kraftværker verden over spare dyre, tidskrævende og miljøbelastende olieskift og uplanlagte nedbrud.

    Men C.C.JENSEN er ikke kendt i det marked – så hvordan kan de effektivt accelerere salget blandt kraftværker i mere end 20 lande – fordelt på 4 kontinenter?

    Indsigt - Frygten for nedbrud

    Præsenteret i et regnestykke var C.C.JENSENs proposition en no-brainer. Med en overkommelig investering kunne et kraftværk spare millioner af euro ved ikke at skulle tage turbinerne ud af drift ifm. olieskift. Alligevel var det potentielle salg langt fra realiseret.Igennem interviews og data fra C.C.JENSEN blev det tydeligt, at vi havde brug for en ny strategi.  Vi kunne ikke nøjes med at tale om det rationelle regnestykke. Ville vi have målgruppens opmærksomhed, var vi nødt til at starte med at tale til den følelse C-suiten og det tekniske personale på et kraftværk deler: Frygten for nedbrud.

    Hvis du arbejder på et kraftværk, er det frygten for et såkaldt “trip”, der kan holde dig vågen om natten. Når en turbine spontant sætter ud, fordi smøringsolien er kontamineret og tyknet til det harpikslignende Varnish. Netop det, C.C. JENSENs VRU var designet til at modvirke.

    B2B er måske både teknisk og kompliceret. Men kommunikation virker bedre, når du kan mærke den i maven.

    Løsning

    På udvalgte digitale platforme brød vi lydmuren med en emotionel film, der talte til målgruppes største frygt – nedbrud. Det kombinerede vi med et avanceret Account Based Marketing  set-up med inbound marketing og sales automation bestående af rationelle budskaber, kundecases, artikler og webinarer, der viste vejen til ro i maven. En løsning der brød lydmuren skabte rekordmange leads.

    Resultat

    Med bred eksponering på tværs af medier skabte vi 900 submissions / MQL fra november 2022 til marts 2023 på LinkedIn og Metas platforme. Herfra er 250 konverterede hårde leads (SQL) i form af webinardeltagelse, der har givet sælgerne masser at lave.

    Alt i alt en kampagne, der understreger en pointe, som kun fortjener gentagelse. B2B er måske både teknisk og kompliceret. Men kommunikation virker bedre, når du kan mærke den i maven. Fx ved et løfte om, at du kan sove  trygt - uden frygten for, at turbinen går ned.

    Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Martin Axel

    Kontaktdirektør