Case: NEYE - effektiv CRM gav højere konverteringsrater

Case: NEYE

En effektiv CRM indsats resulterede i højere konverteringsrater

Udfordring

NEYE, som er markedsleder inden for tasker, kufferter og accessories, stod med en problemstilling, som mange sikkert genkender: Man havde masser af leads, men de var ikke særlig værdifulde, og man brugte krudt på at kommunikere til folk, som reelt ikke var interesserede.

 

Det skulle der laves om på.

description

Strategi

Præmissen for hele processen var at skabe et velfungerende fundament for en bredere fremtidig indsats.

Det handlede således om at plukke de lavthængende frugter og holde investeringerne på et minimum: Databasen skulle segmenteres og kvalificeres.

 

De store mængder data, NEYE havde fra Klub NEYE, skulle i spil og bruges til at skabe klare indsigter og målrette og automatisere kommunikationen.

description

Løsning

NEYE havde opbygget en stor database med permissions fra de mange danskere, der hver dag besøger kædens butikker og webshop. I tæt samarbejde med NEYE satte vi gang i segmentering af basen og dykkede ned i dataene fra tusindvis af medlemskøb.

 

På baggrund af tidligere køb og brugernes aktivitet på websitet kunne vi målrette budskaber efter interesser og iværksætte en lang række automatiseringer af e-mail-markedsføringen.

 

Indsatserne blev løbende evalueret, så vi hurtigt kunne komme videre uden at investere mere end højest nødvendigt.

 

Vi fik hurtigt værdifulde learnings:


- Inaktive brugere blev enten fjernet fra databasen eller reaktiveret med automatiserede flows, så vi forbedrede kvaliteten i databasen og dermed også i åbningsraterne. Samtidig opsatte vi segmenter, så vi kunne sende mere relevant indhold ud på baggrund af ordrehistorik og interesser.

 

- Nye medlemmer blev mødt af et personaliseret velkomst-flow i en mailtemplate, som kommunikerede NEYEs brand tydeligt. Samtidig indhentede vi information om kontakten, som vi kunne bruge i den videre kommunikation i kunderejsen.

 

Med produktanbefalingsværktøjet Raptor fik vi gode indsigter til at lave personaliserede mail flows med målrettede budskaber ud fra brugerens aktivitet. Det forøgede markant konverteringsraterne på besøg, der startede fra e-mail.

 

Alt blev sat op, så NEYE var gearet til en fremtidig lead-genereringsindsats, der kunne øge mængden af permissions i databasen.

neye_case_2
neye_case_2
Secrid_Perforated_collection
dataintegration

Dataintegration

Hvis man vil lykkes med digital leadgenerering, er det vigtigt, at data flyder hurtigt og effektivt, når potentielle kunder ønsker kontakt. Vi er specialister i at sammenkoble data på tværs af annoncemedier og digitale platforme som dit CRM, website og nyhedsbrevssystem.

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Jeppe Hamming

Digital Direktør & Partner