NEYE, som er markedsleder inden for tasker, kufferter og accessories, stod med en problemstilling, som mange sikkert genkender: Man havde masser af leads, men de var ikke særlig værdifulde, og man brugte krudt på at kommunikere til folk, som reelt ikke var interesserede.
Det skulle der laves om på.
Præmissen for hele processen var at skabe et velfungerende fundament for en bredere fremtidig indsats.
Det handlede således om at plukke de lavthængende frugter og holde investeringerne på et minimum: Databasen skulle segmenteres og kvalificeres.
De store mængder data, NEYE havde fra Klub NEYE, skulle i spil og bruges til at skabe klare indsigter og målrette og automatisere kommunikationen.
NEYE havde opbygget en stor database med permissions fra de mange danskere, der hver dag besøger kædens butikker og webshop. I tæt samarbejde med NEYE satte vi gang i segmentering af basen og dykkede ned i dataene fra tusindvis af medlemskøb.
På baggrund af tidligere køb og brugernes aktivitet på websitet kunne vi målrette budskaber efter interesser og iværksætte en lang række automatiseringer af e-mail-markedsføringen.
Indsatserne blev løbende evalueret, så vi hurtigt kunne komme videre uden at investere mere end højest nødvendigt.
Vi fik hurtigt værdifulde learnings:
Inaktive brugere blev enten fjernet fra databasen eller reaktiveret med automatiserede flows, så vi forbedrede kvaliteten i databasen og dermed også i åbningsraterne. Samtidig opsatte vi segmenter, så vi kunne sende mere relevant indhold ud på baggrund af ordrehistorik og interesser.
Nye medlemmer blev mødt af et personaliseret velkomst-flow i en mailtemplate, som kommunikerede NEYEs brand tydeligt. Samtidig indhentede vi information om kontakten, som vi kunne bruge i den videre kommunikation i kunderejsen.
Med produktanbefalingsværktøjet Raptor fik vi gode indsigter til at lave personaliserede mail flows med målrettede budskaber ud fra brugerens aktivitet. Det forøgede markant konverteringsraterne på besøg, der startede fra e-mail.
Alt blev sat op, så NEYE var gearet til en fremtidig lead-genereringsindsats, der kunne øge mængden af permissions i databasen.
Udvidelsen af de automatiserede flows betød, at mails kun blev sendt ud, når de var relevante. Således reducererede vi på den ene side mængden af mails, der enten ikke blev læst eller førte til afmelding, imens vi på den anden side øgede Klub NEYEs samlede omsætning på webshoppen markant.
Klikraten pr. udsendte mail steg støt i takt med, at der kom stadig mere fokus på segmenterede mails, nyhedsbreve med relevant indhold og en effektiv automatisering af mails med personlige anbefalinger. Helt konkret blev omsætningen fra mails øget med 139 %.
Databasen er steget med 68 % og omfatter et trecifret antal aktive og marketing-berettigede kontakter.
Det fælles mål om at øge værdien af kontakter i databasen blev indfriet gennem en effektiv CRM-indsats med løbende møder mellem Nørgård Mikkelsen og NEYE. Og målet om at skabe fundamentet for en fremtidig indsats med en overkommelig investering blev opfyldt.
Digital Direktør & Partner
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy