bygma_hero_top_samlet

Case: Bygma - 70% vækst fra 2015-2021

Case: Bygma

70% vækst fra 2015-2021

”IKKE FOR AMATØRER” gjorde Bygma til Danmarks største danskejede leverandør af byggematerialer

 

Udfordring

Ingen kan være noget for alle

Engang havde Bygma fokus på alle segmenter. Fra entreprenører til den ældre dame, der bare skulle have 17 liter pottemuld til altankasserne. 

Men med enorm spredning i målgrupper og kategorier, var det umuligt at konkurrere effektivt. Hvilket tydeligt kunne ses i markedsandelen.

  

description

Indsigt

Professionelt fokus

For at skærpe Bygmas fokus kiggede vi efter de to mest værdifulde grupper i kategorien: De professionelle og dem, der ønskede, de var professionelle.

Sammen med Bygmas ledelse besluttede vi at positionere brandet skarpt overfor faglige kunder, som samtidig var dér passionen hos medarbejderne lå. Vel vidende at den ambitiøse gør-det-selv-type ville følge trop. Hvem vil ikke gerne købe sit værktøj samme sted som håndværkerne?

description

Løsning

IKKE FOR AMATØRER​

Med fast greb i værktøjsbæltet gik Bygma ud med et stærkt budskab: IKKE FOR AMATØRER. Et klart budskab til en klar strategi.

Udover en bred mediekampagne, fjernede vi de klassiske Hr. og Fru Danmark produkter fra hylderne, uddannede personalet til bedre faglig sparring og sendte pottemulden på genbrugsstationen.

Fra reklame til e-com og kundeoplevelse i butikken, skabte vi sammen en oplevelse med markedsleder attitude, hvor fagfolk føler sig hjemme.

Skærmbillede 2024-07-30 kl. 11.01.37
Skærmbillede 2024-07-30 kl. 11.01.37
bygma_2
bygma_2

Resultat

Kraftig vækst

En strategi der er fuldt over de sidste 7 år, og som har medvirket til at Bygma er gået fra at være endnu et byggemarked til at være den største danskejede leverandør af byggematerialer. 

Man siger, at fravalg også er et valg. Men nogle gange giver dét valg bedre resultater, end nogen turde håbe på.

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Kasper Kjærsgaard Jensen

Adm. direktør & Partner