70% VÆKST FRA 2015-2021

    ”IKKE FOR AMATØRER” gjorde Bygma til Danmarks største danskejede leverandør af byggematerialer

    Derfor virkede det

    Tydelig fokus og satsning på valg af målgruppe.
    BYGMA forstod at det ikke kun handler om kommunikation. Men i lige så høj grad om at udvikle substansen i forretningen efter det.

    icons8-safety-hat-100

    70 %
    Øget omsætning

    Derfor virkede det

    BYGMA havde mod til at vælge et tema som "IKKE FOR AMATØRER" der både skabte retning og gennemslagskraft

    UDFORDRING - INGEN KAN VÆRE ALT FOR ALLE

    Engang havde Bygma fokus på alle segmenter. Fra entreprenører til den ældre dame, der bare skulle have 17 liter pottemuld til altankasserne. 

    Men med enorm spredning i målgrupper og kategorier, var det umuligt at konkurrere effektivt. Hvilket tydeligt kunne ses i markedsandelen.

    INDSIGT - PROFESSIONELT FOKUS

    For at skærpe Bygmas fokus kiggede vi efter de to mest værdifulde grupper i kategorien: De professionelle og dem, der ønskede, de var professionelle.

    Sammen med Bygmas ledelse besluttede vi at positionere brandet skarpt overfor faglige kunder, som samtidig var dér passionen hos medarbejderne lå. Vel vidende at den ambitiøse gør-det-selv-type ville følge trop. Hvem vil ikke gerne købe sit værktøj samme sted som håndværkerne?

    LØSNING – IKKE FOR AMATØRER​

    Med fast greb i værktøjsbæltet gik Bygma ud med et stærkt budskab: IKKE FOR AMATØRER. Et klart budskab til en klar strategi.

    Udover en bred mediekampagne, fjernede vi de klassiske Hr. og Fru Danmark produkter fra hylderne, uddannede personalet til bedre faglig sparring og sendte pottemulden på genbrugsstationen.

    Fra reklame til e-com og kundeoplevelse i butikken, skabte vi sammen en oplevelse med markedsleder attitude, hvor fagfolk føler sig hjemme.

    RESULTAT - KRAFTIG VÆKST​

    En strategi der er fuldt over de sidste 7 år, og som har medvirket til at Bygma er gået fra at være endnu et byggemarked til at være den største danskejede leverandør af byggematerialer. 

    Man siger, at fravalg også er et valg. Men nogle gange giver dét valg bedre resultater, end nogen turde håbe på.

    Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Kasper Kjærsgaard Jensen

    Adm. direktør & Partner