Tydelig fokus og satsning på valg af målgruppe.
BYGMA forstod at det ikke kun handler om kommunikation. Men i lige så høj grad om at udvikle substansen i forretningen efter det.
BYGMA havde mod til at vælge et tema som "IKKE FOR AMATØRER" der både skabte retning og gennemslagskraft
Engang havde Bygma fokus på alle segmenter. Fra entreprenører til den ældre dame, der bare skulle have 17 liter pottemuld til altankasserne.
Men med enorm spredning i målgrupper og kategorier, var det umuligt at konkurrere effektivt. Hvilket tydeligt kunne ses i markedsandelen.
For at skærpe Bygmas fokus kiggede vi efter de to mest værdifulde grupper i kategorien: De professionelle og dem, der ønskede, de var professionelle.
Sammen med Bygmas ledelse besluttede vi at positionere brandet skarpt overfor faglige kunder, som samtidig var dér passionen hos medarbejderne lå. Vel vidende at den ambitiøse gør-det-selv-type ville følge trop. Hvem vil ikke gerne købe sit værktøj samme sted som håndværkerne?
Med fast greb i værktøjsbæltet gik Bygma ud med et stærkt budskab: IKKE FOR AMATØRER. Et klart budskab til en klar strategi.
Udover en bred mediekampagne, fjernede vi de klassiske Hr. og Fru Danmark produkter fra hylderne, uddannede personalet til bedre faglig sparring og sendte pottemulden på genbrugsstationen.
Fra reklame til e-com og kundeoplevelse i butikken, skabte vi sammen en oplevelse med markedsleder attitude, hvor fagfolk føler sig hjemme.
En strategi der er fuldt over de sidste 7 år, og som har medvirket til at Bygma er gået fra at være endnu et byggemarked til at være den største danskejede leverandør af byggematerialer.
Man siger, at fravalg også er et valg. Men nogle gange giver dét valg bedre resultater, end nogen turde håbe på.
Adm. direktør & Partner
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy