12 % vækst i kategori med tilbagegang

    icons8-increase-100

    12 %
    vækst i kategori med tilbagegang

    icons8-time-machine-100

    Gns 6 mins viewtime

    icons8-geography-100

    Set i 173 lande

    Derfor virkede det

    Vi engagerede en målgruppe der var næsten 20 år yngre end den typiske +60 årige Linie kunde

    Derfor virkede det

    Det emotionelle impact og fokus på annoncerede events på turen, gav stor interesse og viewtime

    Derfor virkede det

    Fascinationen ved at Linie virkelig sejler jorden rundt og tog os med på rejsen, skabte et viralt hit og medie omtale i 173 lande

    Udfordring - Revner i troværdigheden​

    LINIE Akvavits store claim to fame er måden, hvorpå de gyldne dråber modnes og får deres unikke smag: lagring på sherryfade, der sejles sydom ækvator. Præcis som det har været siden 1805. LINIE's udfordring var, at særligt de unge forbrugere, som vi gerne ville have fat i, var begyndt at sætte spørgsmålstegn ved denne fortælling. Ka’ det virkelig passe? Er det ikke bare noget, de siger?

    Indsigt – Show it, don't tell it​

    Nogle gange er det ikke nok, bare at sige det. Forbrugerne er blevet så vant til og opmærksomme på storytelling, at mange også stiller sig kritiske overfor den. Forbrugerne vil have autenticitet og ægthed, og det værste man kan være som brand, er falsk og forstillet.

    Løsning – The LINIE Proof​

    Skal vi kalde det ”storyshowing”? For det var nemlig lige, hvad vi gjorde. Vi anerkendte, at vores historie ikke var troværdig med mindre, vi faktisk viste den til folk. Derfor skabte vi ”The LINIE Proof” – beviset på, at vi gør som vi siger. Med webkameraer monteret på et fragtskib livestreamede vi LINIE Akvavittens rejse fra Norge, sydom ækvator, gennem 11 lande og 17 tidszoner til den atter vendte hjem; moden, fyldig og helt som den altid har smagt. Rundt om transmissionen byggede vi en massiv tilstedeværelse på sociale medier, i gadebilledet og i medierne med en solid PR-indsats. For hvad nytter det at gøre noget drastisk, hvis ingen lægger mærke til det?

    Resultat – Oceaner af gode resultater

    Forberedelserne til rejsen stod på et år. Og også selve turen bød på konstante udfordringer, ruteændringer og kamera-forbudte-farvande, der krævede et tæt samarbejde med rederi, satellitleverandør, kunde og streamingspecialister.​

    Men resultaterne taler for sig selv. I snit brugte vores brugere 6 minutter af deres tid med vores brand. Og LINIE oplevede en stigning i salget på 12% – i en ellers presset alkoholkategori.

    Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Camilla Nordqvist

    Direktør Kbh. & Partner