Vi engagerede en målgruppe der var næsten 20 år yngre end den typiske +60 årige Linie kunde
Det emotionelle impact og fokus på annoncerede events på turen, gav stor interesse og viewtime
Fascinationen ved at Linie virkelig sejler jorden rundt og tog os med på rejsen, skabte et viralt hit og medie omtale i 173 lande
LINIE Akvavits store claim to fame er måden, hvorpå de gyldne dråber modnes og får deres unikke smag: lagring på sherryfade, der sejles sydom ækvator. Præcis som det har været siden 1805. LINIE's udfordring var, at særligt de unge forbrugere, som vi gerne ville have fat i, var begyndt at sætte spørgsmålstegn ved denne fortælling. Ka’ det virkelig passe? Er det ikke bare noget, de siger?
Nogle gange er det ikke nok, bare at sige det. Forbrugerne er blevet så vant til og opmærksomme på storytelling, at mange også stiller sig kritiske overfor den. Forbrugerne vil have autenticitet og ægthed, og det værste man kan være som brand, er falsk og forstillet.
Skal vi kalde det ”storyshowing”? For det var nemlig lige, hvad vi gjorde. Vi anerkendte, at vores historie ikke var troværdig med mindre, vi faktisk viste den til folk. Derfor skabte vi ”The LINIE Proof” – beviset på, at vi gør som vi siger. Med webkameraer monteret på et fragtskib livestreamede vi LINIE Akvavittens rejse fra Norge, sydom ækvator, gennem 11 lande og 17 tidszoner til den atter vendte hjem; moden, fyldig og helt som den altid har smagt. Rundt om transmissionen byggede vi en massiv tilstedeværelse på sociale medier, i gadebilledet og i medierne med en solid PR-indsats. For hvad nytter det at gøre noget drastisk, hvis ingen lægger mærke til det?
Forberedelserne til rejsen stod på et år. Og også selve turen bød på konstante udfordringer, ruteændringer og kamera-forbudte-farvande, der krævede et tæt samarbejde med rederi, satellitleverandør, kunde og streamingspecialister.
Men resultaterne taler for sig selv. I snit brugte vores brugere 6 minutter af deres tid med vores brand. Og LINIE oplevede en stigning i salget på 12% – i en ellers presset alkoholkategori.
Direktør Kbh. & Partner
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy