Tal til følelserne og bliv husket

    Hvordan Rynkeby fik fortalt historien om at gøre noget godt for andre. Og dermed gjorde noget godt for sig selv.

    icons8-increase-100

    129 %
    På kampagneerindring

    icons8-orange-slice-96

    18 %
    På troværdighed

    Derfor virkede det

    Rynke er et stærkt brandasset. Seerne husker spottet og er ikke i tvivl om, at det er Rynkeby, der står bag

    Derfor virkede det

    Koblingen til team Rynkeby giver mening. I forhold til rene produktspots øges troværdigheden med 18 %

    Udfordring - Mærkevarejuice trues af prispressere​

    Når forbrugerne fravælger mærkevarer til fordel for prisaggressive konkurrenter, er det et tegn på, at de mangler en god grund til at give mere for mærkevaren. Det oplagte ville være at fokusere på produkter og kvalitetsforskelle, men vi valgte en helt anden vej. Og det virkede.

    Indsigt

    Alle ved, at Rynkeby smager godt. Men færre er klar over, at Rynkeby også gør godt.
    Rynkeby har nemlig helt fra starten i 2001 støttet Team Rynkeby og deres for børn med kritisk sygdom. Dét kunne vi bruge til at fortælle, at du ved at vælge Rynkeby ikke bare gør noget godt for dig selv; du gør en forskel for andre.

    Løsning – brandfilm helt uden produkter

    Rynkebys brandfilm viser ikke et eneste Rynkeby-produkt. Til gengæld er det den emotionelle fortælling om Rynke som hemmelig ven for børn med kritisk sygdom. Vi tror nemlig på, at det er stærkere og mere værdifuldt at fortælle, hvad du brænder for, end at tage udgangspunkt i taktik eller USP’er, der nemt kan kopieres.

    Resultat – 2,4 millioner unikke visninger og øget villighed til at betale mere for Rynkeby

    Går man ud med stærke, emotionelle fortællinger, er det afgørende for troværdigheden, at det ikke bare er varm luft. For Rynkeby er ”Gør en forskel” et helt grundlæggende ønske om at gøre en forskel, hvor man kan. Fra produktionen i Ringe til arbejdet med Team Rynkeby. Alt, der samles ind via Team Rynkeby går ubeskåret videre. Det er gennem årene blevet til 640 millioner kroner. Budskabet er altså ægte. Det mærker forbrugerne – og resultatet taler for sig selv. Efter 14 dage havde ”Hemmelig ven” mere end 2,4 mio. unikke visninger og kommentarsporet bugnede af positive bemærkninger.

    Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Kasper Kjærsgaard Jensen

    Adm. direktør & Partner