Hvordan Rynkeby fik fortalt historien om at gøre noget godt for andre. Og dermed gjorde noget godt for sig selv.
Rynke er et stærkt brandasset. Seerne husker spottet og er ikke i tvivl om, at det er Rynkeby, der står bag
Koblingen til team Rynkeby giver mening. I forhold til rene produktspots øges troværdigheden med 18 %
Når forbrugerne fravælger mærkevarer til fordel for prisaggressive konkurrenter, er det et tegn på, at de mangler en god grund til at give mere for mærkevaren. Det oplagte ville være at fokusere på produkter og kvalitetsforskelle, men vi valgte en helt anden vej. Og det virkede.
Alle ved, at Rynkeby smager godt. Men færre er klar over, at Rynkeby også gør godt.
Rynkeby har nemlig helt fra starten i 2001 støttet Team Rynkeby og deres for børn med kritisk sygdom. Dét kunne vi bruge til at fortælle, at du ved at vælge Rynkeby ikke bare gør noget godt for dig selv; du gør en forskel for andre.
Rynkebys brandfilm viser ikke et eneste Rynkeby-produkt. Til gengæld er det den emotionelle fortælling om Rynke som hemmelig ven for børn med kritisk sygdom. Vi tror nemlig på, at det er stærkere og mere værdifuldt at fortælle, hvad du brænder for, end at tage udgangspunkt i taktik eller USP’er, der nemt kan kopieres.
Går man ud med stærke, emotionelle fortællinger, er det afgørende for troværdigheden, at det ikke bare er varm luft. For Rynkeby er ”Gør en forskel” et helt grundlæggende ønske om at gøre en forskel, hvor man kan. Fra produktionen i Ringe til arbejdet med Team Rynkeby. Alt, der samles ind via Team Rynkeby går ubeskåret videre. Det er gennem årene blevet til 640 millioner kroner. Budskabet er altså ægte. Det mærker forbrugerne – og resultatet taler for sig selv. Efter 14 dage havde ”Hemmelig ven” mere end 2,4 mio. unikke visninger og kommentarsporet bugnede af positive bemærkninger.
Adm. direktør & Partner
Case: Carlsberg
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Carlsberg
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy