Sådan fik vi lys i Schneider Electrics SmartHome-salg. Tændt med stemmestyring, naturligvis.
Vi skabte interesse for Wiser smarthome-systemet hos 500.000 danskere og fik fat på 10.000 elektrikere
20% af de nåede elektrikere undersøgte certificering. Og 22.000 brugte god tid på research på lk.dk
Vi endte med 600 uddannede elektrikere, fik skabt 3100 ønsker om møde og sendt 2300 videre til webshops
Schneider Electric stod med en seriøs opgave om at sikre fremtidens marked. De er en både stor og traditionsrig producent af el-materiel, men den størrelse spejlede sig ikke i deres andel af smarthome-markedet. Det skulle en lancering af Wiser-systemet lave om på.
Men Smarthomes er en ny kategori, der giver gode forhold for startups og andre agile spillere. Den bæres stadig frem af techentusiasme og lider under meget lavt kvalificeret kendskab. Hos både forbrugere og elektrikere.
Facebook Ad med fokus på engagement
Facebook Ad med integreret IE
Gennem research isolerede vi to kritiske barrierer, vi skulle overkomme. For det første tager hjemmets beslutningstagere ikke SmartHome-produkter seriøst. Det blev opfattet som legetøj fremfor forbedring.
Og selvom Schneider Electric står stærkt hos danske elektrikere, manglede fagfolkene for det andet også overblik. De kendte ikke produkterne, så de blev ikke overvejet, når de rådgav kunder på nye projekter.
Derfor blev løsningen en omfattende knibtangsmøvre, der kombinerede bred forbrugerkommunikation og strategisk modning og certificering af elektrikerne.
På forbrugersiden gik vi efter familierne med emotionelle videoer og støttende socialannoncer, der demonstrerede hverdagsværdien af at bo i et smarthome.
Samtidigt motiverede vi elektrikerne til at blive uddannet og certificeret i Wiser systemet, så de kunne rådgive forbrugeren. Og få deres andel af den store forbrugerinteresse, kampagnen skabte gennem TV, social media og andre kampagner mod danske boligejere.
Flere end 40% af Danmarks 25.000 elektrikere blev engageret på SoMe. 600 af dem blev autoriserede Wiser-installatører. Tilsvarende fik vi med kombineret TV og SoMe engageret over 30% af landets 1.800.000 boligejere.
Og hvad vigtigere er: Vi fik sat gang +3.000 forbrugerhenvendelser til elektrikere om at prøve Wiser. Og næsten 2.500 DIY-forbrugere gik på indkøb i webshops for selv at sætte systemet op.
Og dette er bare starten på en langsigtet Schneider Electric satsning for at skabere en smartere og grønnere hverdag i de danske hjem.
Kontaktdirektør
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Land & Fritid
Case: OSK
Case: Mødrehjælpen
Case: Kohberg
Case: Carlsberg
Case: NEYE
Case: Twitch X Røde Kors
Case: C.C. Jensen
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy