KNIBTANGSMANØVRE ENGAGERER 30%
    AF DANSKE BOLIGEJERE OG ELEKTRIKERE

    Sådan fik vi lys i Schneider Electrics SmartHome-salg. Tændt med stemmestyring, naturligvis.

    PUSH STRATEGI

    40 % af elektrikere engageret

    2.000 undersøgte certificering 

    600 certificerede elektrikere

    Derfor virkede det

    Vi skabte interesse for Wiser smarthome-systemet hos 500.000 danskere og fik fat på 10.000 elektrikere

    Derfor virkede det

    20% af de nåede elektrikere undersøgte certificering. Og 22.000 brugte god tid på research på lk.dk

    Derfor virkede det

    Vi endte med 600 uddannede elektrikere, fik skabt 3100 ønsker om møde og sendt 2300 videre til webshops

    PUSH STRATEGI

    30% af forbrugere engageret

     22.000 brugte mere end 10 sekunder på lk.dk 

    2.300 leads til webshop, 3.100 leads til elektrikerne

    Problem. Smart eller bare dumt?

    Schneider Electric stod med en seriøs opgave om at sikre fremtidens marked. De er en både stor og traditionsrig producent af el-materiel, men den størrelse spejlede sig ikke i deres andel af smarthome-markedet. Det skulle en lancering af Wiser-systemet lave om på.

    Men Smarthomes er en ny kategori, der giver gode forhold for startups og andre agile spillere. Den bæres stadig frem af techentusiasme og lider under meget lavt kvalificeret kendskab. Hos både forbrugere og elektrikere.

    B2B

    Facebook Ad med fokus på engagement

    B2C

    Facebook Ad med integreret IE

    Indsigt. Legetøj, ikke værktøj

    Gennem research isolerede vi to kritiske barrierer, vi skulle overkomme. For det første tager hjemmets beslutningstagere ikke SmartHome-produkter seriøst. Det blev opfattet som legetøj fremfor forbedring.

    Og selvom Schneider Electric står stærkt hos danske elektrikere, manglede fagfolkene for det andet også overblik. De kendte ikke produkterne, så de blev ikke overvejet, når de rådgav kunder på nye projekter.

    Løsning. Push + Pull strategi

    Derfor blev løsningen en omfattende knibtangsmøvre, der kombinerede bred forbrugerkommunikation og strategisk modning og certificering af elektrikerne.

    På forbrugersiden gik vi efter familierne med emotionelle videoer og støttende socialannoncer, der demonstrerede hverdagsværdien af at bo i et smarthome.

    Samtidigt motiverede vi elektrikerne til at blive uddannet og certificeret i Wiser systemet, så de kunne rådgive forbrugeren. Og få deres andel af den store forbrugerinteresse, kampagnen skabte gennem TV, social media og andre kampagner mod danske boligejere.

    Resultat. Et lys er tændt

    Flere end 40% af Danmarks 25.000 elektrikere blev engageret på SoMe. 600 af dem blev autoriserede Wiser-installatører. Tilsvarende fik vi med kombineret TV og SoMe engageret over 30% af landets 1.800.000 boligejere.

    Og hvad vigtigere er: Vi fik sat gang +3.000 forbrugerhenvendelser til elektrikere om at prøve Wiser. Og næsten 2.500 DIY-forbrugere gik på indkøb i webshops for selv at sætte systemet op.

    Og dette er bare starten på en langsigtet Schneider Electric satsning for at skabere en smartere og grønnere hverdag i de danske hjem.

    Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Martin Axel

    Kontaktdirektør