Hvad er Account Based Marketing?
Med Account Based Marketing fokuserer I jeres ressourcer på en klart defineret liste af målvirksomheder og de beslutningstagere, der har størst betydning for jeres vækst. ABM handler om at identificere de virksomheder og kontaktpersoner, som er mest værdifulde for jeres forretning, forstå deres behov, udfordringer og ambitioner samt udvikle indhold og kampagner, der præcist adresserer disse forhold.
Gennem målrettet kommunikation og datadrevet indsigt kan I opsamle viden om jeres målgruppes adfærd og bruge denne indsigt til at modne interessen hen imod konkrete salgsdialoger. Når varmen er på sit højeste, overdrages leadet til salgsteamet, så kontakten sker på det helt rette tidspunkt.
Ved at integrere marketing og salg omkring en fælles liste af target accounts kan I øge effektiviteten af jeres aktiviteter, forkorte købsrejserne, styrke jeres brand og opbygge langsigtede, værdifulde relationer.
Læs mere om hvad Account Based Marketing er, og hvorfor samtænkning mellem salg og marketing er afgørende.