Nørgård Mikkelsen
1 minute read

Nørgård Mikkelsen valgt som bureau for Danmarks nye velfærdskoncern

Nørgård Mikkelsen er blevet valgt som strategisk- og kreativtbureau for Carelink Gruppen, Danmarks nye velfærdskoncern. Carelink Gruppen består af det tidligere Carelink, Marselisborg, Vidar og Medflex.

 

Danmark har et af verdens stærkeste velfærdssystemer, men det offentlige velfærdssystem er under forandring: Ny lovgivning, nye behandlingsmuligheder og nye forebyggelsesbehov udfordrer kommunernes, regionernes og statens interne kapacitet og skaber et konstant pres.

Det kalder på nye løsninger og partnerskaber mellem den offentlige- og private sektor, og det er derfor Carelink Gruppen er blevet skabt.

 

Carelink Gruppen består af det tidligere Carelink, Marselisborg, Vidar og Medflex , som hver især har leveret høj faglighed og specialiserede velfærdsløsninger igennem de sidste 20 år. Med sammenlægningen er en ny og stærkere velfærdskoncern skabt med flere ressourcer, mere innovationskraft, flere digitale løsninger og ekspertise, med et fælles mål om at understøtte og udvikle det danske velfærdssystem.

 

Udover den organisatoriske og kompetencemæssige sammenslutning, har der været brug for at samle de enkelte brands under et master-brand, der har bredde og dybde til at favne de konkrete løsninger og tilbud.

 

"Vi er i en tid, hvor samarbejde mellem den offentlige og private sektor er nøglen til innovation og bedre velfærd. I processen med at samle alle vores kompetencer, har Nørgård Mikkelsen bidraget med at samtænke vores løsninger og strukturere tilgangen til brandet og kommunikationen, både internt og overfor vores samarbejdspartnere", udtaler Brian Rosenberg, Koncern CEO for Carelink Gruppen.

 

Første step har været at få fastlagt brandhierarki og -historie for at skabe fælles fodslag og sikre en klar sammenhæng på tværs af kompetencer, potentialer og muligheder i koncernen. En ikke helt ukompliceret opgave, når der er tale om fire veletablerede virksomheder med hver sin kultur, baggrund og styrkerpostion.

 

Som naturligt forlængelse af første step, har Nørgård Mikkelsen udarbejdet en ny visuel identitet og udrullet den på sociale medier, website, interne materialer og øvrige kanaler.

 

"Vi er enormt stolte af være med på Carelink Gruppens rejse mod at blive Danmarks stærkeste velfærdskoncern. Vi glæder os til at fortsætte det gode samarbejde og være med til at positionere Carelink Gruppen som en central aktør i markedet, der understøtter det danske velfærdssystem," siger Kasper Kjærsgaard Jensen, CEO hos Nørgård Mikkelsen.