Fertin_low

Fertin er klar til at indtage nye markeder

Fertin Pharma er klar til at indtage nye markeder

Herhjemme er der nok mange, der stadig forbinder Fertin med tyggegummi-succesen V6, men ude i verden står Fertin Pharma stærkt som en af verdens største producenter af nikotintyggegummi. Fremtidens vækst skal dog findes i helt andre kategorier, og det kalder på nye måder at gå til markedet på.

Sammen med Nørgård Mikkelsen har Fertin Pharma skabt en helt ny brandposition, som tager afsæt i den udfordrerrolle, Fertin indtager i voksende kategorier som bl.a. sports nutrition, inner beauty, mundhygiejne og allergi.

 

Vi er specialister i at kombinere effektiv udnyttelse af aktivstoffer, med en god smagsoplevelse og mundfornemmelse. Det kan være i tyggegummi, eller nogle af de mange andre formater som vi producerer, f.eks. suge- eller tyggetabletter. Vi er en 100% CDMO-virksomhed [Contract Development and Manufacturing Organization, red.], så vi udvikler og producerer udelukkende for andre – bl.a. medicinalvirksomheder og store, internationale brands. Samtidig har vi qua vores rødder med BtC-produkter stor indsigt i slutbrugernes - vores kunders kunders - præferencer ”, siger Peter Vejlgaard Jørgensen, Global Marketing Manager i Fertin Pharma.

 

Vores tidligere brandposition og CVI havde behov for en grundig justering for at afspejle den virksomhed, vi skal være i morgen. Derfor har vi brugt det sidste halve år på en utrolig spændende repositioneringsproces sammen med Nørgård Mikkelsen”.

Fertin Pharma | Brand-CVI

Fertin Pharmas nye CVI er netop blevet lanceret, og hos Nørgård Mikkelsen er kontaktdirektør og partner, Thomas Aadal, begejstret for samarbejdet.

 

”Det er utrolig spændende at arbejde med en så stor og ambitiøs, global B2B virksomhed. Sammen har vi fået identificeret Fertins fremtidige ’Win-Zone’ og skabt en ny position, der tager afsæt i den dualitet, som ligger i Fertins DNA. Nemlig en unik kombination af en kæmpe ekspertise indenfor pharma og aktivstoffer, og så virksomhedens indsigt og afsæt i BTC markedet inden for tyggegummi og konfekture. Lidt populært sagt er Fertin særlige kompetence at få dét, man tager for effektens skyld, til at være en virkelig god oplevelse.”

Let’s make efficacy feel good

Den nye platform har tag-linen ”Let’s make efficacy feel good,” og den nye CVI favner både virksomhedens kliniske, videnskabelige ben og den menneskelige, emotionelle del i et udtryk, der er langt mere dynamisk og farverigt end tidligere.

 

”Med den nye position er vi klar til at angribe helt nye kategorier og nye typer virksomheder i hele verden,” lyder det fra Peter Vejlgaard Jørgensen fra Fertin. ”For at få universet ud at leve lancerer vi et helt nyt website, og vi er også i fuld gang med at introducere ny kommunikation til LinkedIn og andre kanaler”.

description
Fertin Pharma | Website

Internationale og Danske B2B virksomheder

Hos Nørgård Mikkelsen ser Thomas Aadal samarbejdet med Fertin Pharma som udtryk for en stigende tendens i bureauet.

 

”Over de seneste 2-3 år har vi oplevet en markant tilgang af både internationale og danske B2B kunder. Vores egen analyse er, at digitaliseringen af B2B kunderejsen kalder på nye måder at markedsføre sig på. Relationssalget er for nedadgående, og den digitale synlighed og tilgang er afgørende for virksomhedens succes. Og det kalder på hjælp fra brand- og marketingeksperter”.

Om Fertin Pharma

Fertin Pharma beskæftiger mere end 1.200 medarbejdere på hovedkontoret i Vejle og på fabrikker i Canada og Indien. Virksomhedens produkter afsættes i over 20 lande.

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Thomas Aadal

Kontaktdirektør & Partner