Nørgård Mikkelsen
1 minute read

HusCompagniet tør tænke videre end boligdrømmene

Efter en periode med et udfordret boligmarked, har HusCompagniet, Nordens største husbygger, vedtaget en ny strategi for, hvordan man fremadrettet skal drive vækst og øge markedsandele. Som led i denne strategi, er der udviklet en ny kommunikationsplatform, som bureauet Nørgård Mikkelsen står bag.

 

Efter syv måneders research, analyse og forberedelse sætter HusCompagniet nu punktum for en ny kommunikationsplatform. I samarbejde med Nørgård Mikkelsen er købsrejsen for kunder kortlagt, og de forskellige kundeprofiler er segmenteret. Og nu sætter man fuld fokus på de kunder, der er i markedet for at bygge nyt, og som søger kompetent sparring og rådgivning.

 

”I HusCompagniet har vi bygget en-familie huse i over 50 år. Vi er en videns-virksomhed, der hele tiden udvikler sig, og det er fundamentet i vores rådgivning. Mange af vores kunder der bygger nyt, skal prøve det for første gang, og vi vil derfor være det sikre og trygge valg som byggepartner”, siger Lisbet Stolberg, CMO i HusCompagniet.

 

Under overskriften: Gode råd er der nok af. Vores bygger på indsigt, vil HusCompagniet fortælle, hvad der differentierer dem fra resten af markedet. Og målet er at lande sikkert på kundeløftet: Kom trygt i hus.

 

Toppen af platformen bliver båret af humoristiske film, der dramatiserer præmissen gennem den (alt for) genkendelige situation, hvor råd man måske ikke selv har bedt om, finder vej til en. Og forventningen er, at det er en situation, de fleste danskere kan se sig selv i. For når man træffer de store valg i livet, eller de små for den sags skyld, får man ofte ”gode råd” med på vejen.

 

Længere nede i tragten i HusCompaniets digitale univers, er der investeret mindst lige så meget omtanke. For det er netop online, at potentielle kunder bruger måneder på at sammenligne og researche på de enkelte byggefirmaer. Derfor har HusCompaniet og Nørgård Mikkelsen prioriteret et klart og indbydende online-univers, der altid sætter de gode råd i front. Her vil kommende husbyggere bl.a kunne aktivere råd og viden fra medarbejdere og kunder, der allerede har bygget et HusCompagniet hus.

 

Alt i alt er det nye samarbejde mellem HusCompagniet og Nørgård Mikkelsen kommet godt fra start.

 

Adm. dir. Kasper Jensen fra Nørgård Mikkelsen forklarer:

”Vores opgave er at samtænke hele løsningen for HusCompagniet. På tværs af kanaler, discipliner og over tid i en stærk og samlet kommunikationsplatform og en opdateret visuel identitet. Dermed bliver det tunge indledende strategiarbejde til klare og tydelige budskaber til kunderne”.

 

 

”Vi er utrolig glade for samarbejdet med Nørgård Mikkelsen. Vi oplever en stærk og kompetent sparringspartner, og ser frem til at videreudvikle samarbejdet”, siger Lisbet Stolberg, HusCompagniet.

 

Se kampagnen her, eller på HusCompagniet.dk