Nørgård Mikkelsen 23/06/2021 1 min

    Stor dansk interiør-virksomhed opnår kæmpe vækst i Tyskland

    Nr. 1 på Amazon

    Ved målrettet brug af Amazon er det på få måneder lykkedes os at hjælpe en stor dansk design- og interiørvirksomhed til at opnå million-salg i Tyskland. Den danske designvirksomhed, der hidtil primært har koncentreret sig om B2B-salg, lancerede på Amazon i efteråret 2020, og allerede efter fire måneder lå flere af virksomhedens produkter nr. 1 i deres kategorier.

    (Af konkurrencehensyn ønsker virksomheden ikke at vi offentliggør navnet, hvilket vi selvfølgelig respekterer).

    ”Valget af Amazon skyldes den klare position som tyskernes foretrukne e-handelsplatform I dag søger langt flere tyskere efter nye varer på Amazon end på Google. I 2020 omsatte Amazon i Tyskland for 30 mia. usd (195 mia. kr.),” forklarer Jeppe Hamming, Chef for Markedspladser hos Nørgård Mikkelsen.

    En succesfuld lancering kræver en metodisk tilgang til Amazon. I samarbejde med kunden dykkede vi ned i konkurrencefeltet på det tyske markeds Amazon og identificerede de 20 produkter, der havde den højeste sandsynlighed for succes. Enten fordi produkterne udmærkede sig ved at være unikke, eller fordi kvaliteten oversteg konkurrenternes.

    Derefter tog vi i fællesskab en beslutning om at gå ombord som seller på Amazon med Fullfitment by Amazon (FBA). Det er typisk et godt valg for en virksomhed, der er vant til B2B-salg.

    Som seller kan vi nemlig selv beslutte, hvilke produktsammensætninger, priser og markeder vi er interesserede i – og med FBA kan kundens lager arbejde som sædvanligt, selvom man nu skal sælge til slutkunder i hele Norden fremfor forhandlere som hidtil. Varerne sendes blot til Amazons lager, som så står for den endelige forsendelse til kunderne.

    Men selv når konto og logistik er på plads, kommer man ikke langt på Amazon uden godt indhold. Alle produkttekster blev optimeret mod performance i forhold til Amazons søgealgoritme og ud fra præcise data om, hvordan forbrugerne leder efter produkter.

    Endelig blev kundens ansatte uddannet i, hvordan Amazon-kontoen betjenes; herunder hvordan man iværksætter annonceringer og styrer varelageret.

    Stærk start med julesalget

    Op til Black Friday var vi klar til salg, og det viste sig hurtigt, at udbuddet imødekom efterspørgslen. Med en kombination af stærke produkter og et optimeret tekstarbejde, lykkedes det at ramme flere af de store søgninger på Amazon.

    Efter blot én uge måtte kunden sende et nyt parti varer afsted til Amazon, da der næsten var udsolgt! Og bare én måned efter Amazon-onboardningen besluttede man sig for at udvide med flere produkter.

    Sådan kommer du selv i gang

    Hvis du selv vil i gang med salget på Amazon eller udvide din tilstedeværelse med flere markedspladser, så tag fat i vores Chef for Markedspladser, Jeppe Hamming - jeppe@nmic.dk

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Influentmarkedsføring med målgaranti

    Målgaranti går i al sin enkelhed ud på, at vi sammen med agenturet eller influenten selv, overvåger...

    En aprilsnar der skabte stor effekt

    Alle brands drømmer om at være dem, der laver årets bedste aprilsnar – den hvor folk hopper i med...

    Kohberg hacker brødhylden

    Få danskerne til at bruge tid sammen med Kohberg-brandet. Læs hvordan Nørgård Mikkelsen hjælper...