Nørgård Mikkelsen 26/11/2021 1 min

    Nye tal afslører, om danske virksomheder er klar til at bruge digital leadgenerering

    For første gang nogensinde, får vi nu et billede af, hvor gode danske virksomheder er til at bruge digital leadgenerering. Nørgård Mikkelsen har sammen med Dansk Erhverv taget temperaturen blandt de medlemmer, som deltog i E-handelskonference 2021, og adspurgt danske B2B- og B2C-virksomheders betydningen af leadgenerering fra digitale kanaler – og hvilke barrierer, der står i vejen for at benytte digital leadgenerering noget mere.

    Vækst med plads til forbedring

    Corona-nedlukningerne, og den samtidige nedlukning af landegrænser, accelererede danskernes digitale adfærd eksplosivt. Det smitter af i tallene, hvor 62 pct. af de adspurgte virksomheder i dag arbejder med digital lead generering.

    Hvor stor en del af jeres leadgenerering kommer i dag fra digital leadgenerering – ca.? n=66


    Når det kommer til at systematisere og kvalificere den digitale leadgenerering via Account Based Marketing, er det endnu færre virksomheder, som har taget hul på den opgave.

    Arbejder I med Account Based Marketing? n=66

    Den digitale adfærd fortsætter sin eksplosive stigning

    Ønsket om i højere grad at benytte digital leadgenerering med Account Based Marketing-systematik er stort hos virksomhederne. I en global LinkedIn-analyse svarer 8 ud af 10 virksomheder, at de ønsker at øge deres investeringer i Account Based Marketing i fremtiden.

    Kigger man på barriererne for øget digital leadgenerering, er udfordringen med at trænge igennem på digitale medier den største bekymring blandt de adspurgte.

    Og det kan sagtens blive et problem for virksomheders konkurrenceevne i fremtiden, siger Digital Direktør, Henrik Rewes.

    ”Når man sammenligner den nye digitale virkelighed med de her data, tyder det på, at danske virksomheder skal ud af starthullerne. Når 71 % på nuværende tidspunkt henter ingen eller kun en mindre del af deres nye kunder fra digital leadgenerering, fortæller det mig, at mange hænger fast i traditionelle metoder, og er bange for at sadle om. Men det ér altså muligt at integrere digital leadgenerering uden at risikere hele forretningen”.

    Men hvordan kommer man i gang? Læs vores guide til digital leadgenerering lige her.

    Du er også velkommen til at tage kontakt til vores Digitale Direktør Henrik Rewes, hvis du har brug for råd og vejledning

    Henrik_Rewes_154x200
          Henrik Rewes
            Digital Direktør & Partner

           henrik.rewes@nmic.dk
           +45 4252 2223

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Eye tracking gør os klogere på forbrugeradfærd

    2.30 sekunder. Så kort tid bruger du på at beslutte, om det er det ene eller det andet, der skal i...

    Dug-frisk imagekampagne for Lidl

    Lidl rykker frem i både imagemålinger og salg. Med en ny imagekampagne er de klar til at tage den...

    Mini-Foodkonference

    Så er vi igen klar til at invitere til Mini-Foodkonference i samarbejde med pej gruppen, når vores...