Nørgård Mikkelsen 26/11/2021 1 min

Nye tal afslører, om danske virksomheder er klar til at bruge digital leadgenerering

For første gang nogensinde, får vi nu et billede af, hvor gode danske virksomheder er til at bruge digital leadgenerering. Nørgård Mikkelsen har sammen med Dansk Erhverv taget temperaturen blandt de medlemmer, som deltog i E-handelskonference 2021, og adspurgt danske B2B- og B2C-virksomheders betydningen af leadgenerering fra digitale kanaler – og hvilke barrierer, der står i vejen for at benytte digital leadgenerering noget mere.

Vækst med plads til forbedring

Corona-nedlukningerne, og den samtidige nedlukning af landegrænser, accelererede danskernes digitale adfærd eksplosivt. Det smitter af i tallene, hvor 62 pct. af de adspurgte virksomheder i dag arbejder med digital lead generering.

Hvor stor en del af jeres leadgenerering kommer i dag fra digital leadgenerering – ca.? n=66


Når det kommer til at systematisere og kvalificere den digitale leadgenerering via Account Based Marketing, er det endnu færre virksomheder, som har taget hul på den opgave.

Arbejder I med Account Based Marketing? n=66

Den digitale adfærd fortsætter sin eksplosive stigning

Ønsket om i højere grad at benytte digital leadgenerering med Account Based Marketing-systematik er stort hos virksomhederne. I en global LinkedIn-analyse svarer 8 ud af 10 virksomheder, at de ønsker at øge deres investeringer i Account Based Marketing i fremtiden.

Kigger man på barriererne for øget digital leadgenerering, er udfordringen med at trænge igennem på digitale medier den største bekymring blandt de adspurgte.

Og det kan sagtens blive et problem for virksomheders konkurrenceevne i fremtiden, siger Digital Direktør, Henrik Rewes.

”Når man sammenligner den nye digitale virkelighed med de her data, tyder det på, at danske virksomheder skal ud af starthullerne. Når 71 % på nuværende tidspunkt henter ingen eller kun en mindre del af deres nye kunder fra digital leadgenerering, fortæller det mig, at mange hænger fast i traditionelle metoder, og er bange for at sadle om. Men det ér altså muligt at integrere digital leadgenerering uden at risikere hele forretningen”.

Men hvordan kommer man i gang? Læs vores guide til digital leadgenerering lige her.

Du er også velkommen til at tage kontakt til vores Digitale Direktør Henrik Rewes, hvis du har brug for råd og vejledning

Henrik_Rewes_154x200
      Henrik Rewes
        Digital Direktør & Partner

       henrik.rewes@nmic.dk
       +45 4252 2223

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Food Trends kan give flere perspektiver

Covid-19 har sat turbo på nogle food trends og bremset andre. Men tendenserne er uændrede. Vi...

Sælger du fødevarer?

Uanset om du er producent, retailer eller en del af food service, er det væsentligt at forstå, hvad...

3 trends du skal holde øje med i 2022

Vi har bedt en række af vores specialister om at kigge i krystalkuglen frem mod 2022. Hvad kan vi...