Nørgård Mikkelsen 25/01/2024 1 min

    MOLSLINJEN vælger Nørgård Mikkelsen til ambitiøs rejse

    Nørgård Mikkelsen er blevet valgt som strategisk og kreativt bureau på MOLSLINJEN på et afgørende tidspunkt i virksomhedens historie. Med opkøbet af Helsingør-Helsingborg ruten er kursen sat mod at blive en pan-nordisk flåde af flydende broer.

    I spidsen for MOLSLINJENs marketing sidder marketingdirektør Birgitte Kold Ingwersen. ”Der er lagt en ambitiøs strategi, og MOLSLINJEN er en kompleks størrelse med både færger, lynbusser, mange segmenter, kanaler og forretningsområder. For mig er det vigtigt at have samarbejdspartnere, der ikke bare er stærke inden for deres kompetenceområder, men også formår at samarbejde,” siger Birgitte Kold Ingwersen og fortsætter: ”Jeg har tidligere arbejdet sammen med Nørgård Mikkelsen og har valgt at tage dem med ombord på rejsen, da de er strategisk og kreativt stærke, forstår vores forretning og er gode til at samarbejde. Vi har i forvejen et stærkt set-up med s360, som nu styrkes yderligere. Det bliver fuldstændig afgørende, at vi i fællesskab formår at samtænke alle indsatser og løsninger, og det er jeg sikker på, vi kan, nu hvor Nørgård Mikkelsen også er kommet med på holdet.”

    BirgitteKoldIngwersen
    Birgitte Kold Ingwersen - MOLSLINJEN

    Med opkøbet af ForSea (nu ØRESUNDSLINJEN) er der for alvor taget hul på en ambitiøs vækststrategi, der på sigt skal gøre Molslinjen A/S til en bæredygtig flåde af flydende broer i Norden.

    Væksten skal bl.a. komme ved at udvide kundebasen i både Danmark og Sverige og tiltrække flere nye kunder til både KOMBARDO EXPRESSEN og selskabets 7 færgelinjer, i særdeleshed MOLSLINJEN og ØRESUNDSLINJEN.
    Første step i dén opgave er at få styr på brandhierarkiet for hele selskabet og identificere de potentialer og synergier, der er med sammenlægningen af de to rederier. En spændende og udfordrende opgave, som teamet allerede er i fuld gang med at løse.

    ”Birgitte og teamet har i de sidste år skabt et stærkt digitalt set-up, så fundamentet for at lykkes er solidt”, siger Kasper Kjærsgaard Jensen, adm. direktør for Nørgård Mikkelsen. ”Vi ser et stort potentiale i at arbejde med de værdier og oplevelser, gæsterne skal mærke, når de rejser med os. Skal vi vækste, skal vi lykkes med at slå fast, at MOLSLINJEN eller ØRESUNDSLINJEN er den bedste måde rejse på, hvis man vil have et frikvarter undervejs og spare både kilometer og timer bag rattet. Her ligger der en spændende opgave. Vi er alle vanemennesker, der gør, hvad vi plejer, så vi skal for alvor ud at ændre indgroede vaner. Men også på et mere taktisk niveau skal vi skabe et stærkt fundament for at tale mere segmenteret, så vi i højere grad differentierer budskaberne,” understreger Kasper Kjærsgaard Jensen.

    NMIC-pressefoto-Kasper-1
    Kasper Jensen - Nørgård Mikkelsen

    Et af resultaterne af samarbejdet med Nørgård Mikkelsen er en beregner, som bureauet udviklede for at bevise nogle af fordelene ved at skyde genvej over Kattegat. Beregneren er bygget med ChatGPT og API-integration til Google Maps. Her kan man plotte sin rute ind og se helt præcist, hvor meget man sparer i kroner og kilometer ved at sejle fremfor at tage turen hen over Fyn eller over Øresundsbroen.
    ”Vi er rigtig glade for beregneren, som er et godt eksempel på, at Nørgård Mikkelsen tænker bredere end traditionelle kommunikationskanaler og forstår både vores forretning og vores gæsters behov, ” siger marketingdirektør Birgitte Kold Ingwersen.

    Molslinjen_express4

    ”Jeg synes, vi har et utroligt stærkt og velfungerende team, hvor alle parter med jævne mellemrum samles om bordet, og i dagligdagen kommunikerer på kryds og tværs, så vi som kunde ikke skal agere mellemmand. Jeg har en god følelse af, at vi får vendt alle sten, samtænkt indsatserne og skabt de rigtige løsninger, så vi har en fantastisk base for de kommende år,” slutter Birgitte Kold.

    Fakta om MOLSLINJEN A/S

    Molslinjen A/S er Nordens førende færgerederi og blandt verdens største hurtigfærgerederier. Rederiet forbinder Danmark med færger og lynbusser og er genvejen mellem Jylland og Sjælland, Danmark og Sverige og bindeleddet mellem øer og fastland.

    Flåden på over 21 skibe rummer nogle af verdens største katamaranfærger, som sejler op til 40 knob. På ØRESUNDSLINJEN sejler verdens største batteridrevne færger på en højfrekvent færgerute. Disse færger drives næsten udelukkende af grøn el fra vind, vand og sol.

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Trafikmåling styrer mod sort hul

    I 15 år har Google Analytics været standarden for måling af trafik på website og i apps. Analytics...

    Vi vokser og har brug for mere plads i København

    Da vi åbnede vores afdeling i København for 10 år siden var det for at være tættere på kunder øst...

    Sådan skaber CMO og CCO vækst sammen

    Forretningen kører fint, og kunderne er glade, men det er svært at få møder med de nye kunder. Det...