Chr. Hansen: Global stolthedskampagne

Stolte medarbejdere løfter både brand og image

Fælles forståelse skaber ringe i vandet

Chr. Hansen er en af verdens førende producenter i Bioscience med mere end 3.000 medarbejdere i 32 lande. Den store spredning både geografisk og i arbejdsområder gjorde det svært for virksomheden at skabe en stærk, intern stolthed og forståelse på tværs af divisionerne.

Det krævede ægte og involverende indhold at opbygge den form for stolthed, som Chr. Hansen drømte om – og intet er mere ægte end medarbejdernes egne fortællinger. Derfor lancerede vi sammen stolthedskampagnen #ProudToImprove, som vi fik til at leve på tværs af virksomhedens globale intranet, de sociale medier og på print. En kampagne, som formåede at engagere medarbejdere på tværs af hele koncernen lige fra lager til direktion og fra Danmark til Australien.

Fælles forståelse skaber ringe i vandet

Chr. Hansen er en af verdens førende producenter i Bioscience med mere end 3.000 medarbejdere i 32 lande. Den store spredning både geografisk og i arbejdsområder gjorde det svært for virksomheden at skabe en stærk, intern stolthed og forståelse på tværs af divisionerne.

Det krævede ægte og involverende indhold at opbygge den form for stolthed, som Chr. Hansen drømte om – og intet er mere ægte end medarbejdernes egne fortællinger. Derfor lancerede vi sammen stolthedskampagnen #ProudToImprove, som vi fik til at leve på tværs af virksomhedens globale intranet, de sociale medier og på print. En kampagne, som formåede at engagere medarbejdere på tværs af hele koncernen lige fra lager til direktion og fra Danmark til Australien.

Arbejdsglæden smitter

Medarbejderne delte deres egne historier om, hvorfor de hver især var stolte over deres job, og historierne spredte sig hurtigt. Dét, der startede på intranettet, nåede snart de sociale medier og løftede Chr. Hansen til deres bedste eksterne omdømmemåling nogensinde som nummer 17 over de mest populære arbejdspladser. Samtidig har den enkelte medarbejder fået en langt højere forståelse på tværs af virksomheden.

Kernefortællingen spirer i medarbejdernes hænder

Kampagnen fortsætter selvstændigt i virksomheden, hvor medarbejderne stadig opfordres til at dele stoltheden og de gode historier på tværs af afdelingerne.

Det er lykkedes os at skabe en bedre forståelse på tværs af forretningen og højne den interne stolthed i virksomheden. Vi har opnået vores bedste omdømmemålinger nogensinde, hvilket yderligere bekræfter kampagnens succes. Og vi har set en fremgang i employer brand-analyser, hvor vi med årets resultat allerede har nået flere af vores 2020-ambitioner.”

Camilla Lercke Odgaard, Head of Media Relations & Corp. Branding i Chr. Hansen.

Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Camilla Nordqvist

Direktør Kbh. & Partner