Ny målgruppe etableret

    RØDE KORS TILTRÆKKER GAMERE
    MED BRUGT DIGITALT TØJ

    0,5 % i butikker

    Unge mænd kom op fra gamer stolen

    Kampagnen formåede at trække 0,5% af dem, der kiggede med ind i en Røde Kors genbrugsbutik.

    100.000 så med

    Bred reach i svær målgruppe

    Historien blev dækket i både brede og branchespecifikke medier.

    38.600 timer

    Live streaming sikrer view time

    Røde Kors fik en gennemsnitlig synlighed på 20 minutter pr. seer, der fulgte de sponsorerede streams.

    Udfordring – unge mænd køber ikke genbrugstøj

    Genbrugtøj er blevet stort. De åbenlyse fordele for klima og privatøkonomi får mange til at vælge brugt over nyt. Men én målgruppe er markant efterladt på perronen: De unge mænd. Netop de har stadig ikke fået øjnene op for, at tøj kan (og bør) købes brugt. Det ville Røde Kors Genbrug ændre. De ville få flere unge mænd ned i butikkerne og en gang for alle få afmystificeret både udvalg og indkøbsoplevelse.

    Strategi - streaming
    platformen Twitch

    For at målrette kampagnen, valgte vi et medie, der mere end noget andet har en stærk demografisk bias i retning af de unge mænd: Streamingplatformen Twitch. For selvom der findes masser kvindelige gamere og streamere, er der stadig en meget skæv fordeling i både køn og alder. Vi ville lave en trafikskabende konkurrence, der fik gamerne op fra stolene og ned i butikkerne.

     

    Løsning

    Præmien i konkurrencen og kernen i kampagnen blev det eneste genbrugstøj, alle gamere går op i: Skins. For de uindviede er skins digitalt tøj til spil som CS:GO og Fortnite, der på det digitale brugtmarked for længst har overhalet store fashionbrands i omsætning. I samarbejde med streamerne Wonderbai og JKFifa fra influenceragenturet Bark, lavede vi en skattejagt i butikkerne, som gav lodder i en live lodtrækning på Twitch om et par godt brugte handsker til CS.GO. Des flere butikker, des flere lodder.

     

     

    VINDER AF INFLUENCED AWARD 2023

    Tag endelig kontakt, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

    Henrik Rewes

    Mediedirektør & Partner