Plaisir Young Skin er målrettet kvinder i 20’erne. Rent hudplejemæssigt er det en overset målgruppe, fordi branchen traditionelt har fokuseret på teenageres urene hud og de modne kvinders bekymring om rynker. Så opgaven var at skabe et design og et univers, der fik fat i en ny målgruppe – en målgruppe med travl hverdag, en ditto timeline og en kritisk indstilling til alt, hvad der lugter af traditionel reklame.
Præmissen var, at universet skulle fungere primært på Matas’ egne platforme og især sociale medier. Så ud med topmodeller og pseudo-videnskabelige løfter om effekt. Og ind med legende og levende elementer, der fanger opmærksomheden, glad musik og fokus på det væsentlige formuleret i korte #-tekster
Plaisir Young Skin er målrettet kvinder i 20’erne. Rent hudplejemæssigt er det en overset målgruppe, fordi branchen traditionelt har fokuseret på teenageres urene hud og de modne kvinders bekymring om rynker. Så opgaven var at skabe et design og et univers, der fik fat i en ny målgruppe – en målgruppe med travl hverdag, en ditto timeline og en kritisk indstilling til alt, hvad der lugter af traditionel reklame.
Præmissen var, at universet skulle fungere primært på Matas’ egne platforme og især sociale medier. Så ud med topmodeller og pseudo-videnskabelige løfter om effekt. Og ind med legende og levende elementer, der fanger opmærksomheden, glad musik og fokus på det væsentlige formuleret i korte #-tekster
Produkterne er - helt i målgruppens ånd - fri for parfume og anden unødvendig kemi. Vores design er enkelt og grafisk. Det har reference til moder-brandets rombeformede grafik, men skiller sig ud og får sin egen identitet målrettet de unge.
Universet er udviklet, så vi nemt kan lave små, enkle stop-motion film, der virker på de digitale medier. Alt er lavet i hånden - uden snyd. (Bonus-info: Det tog 2 mand og en AD’er en lang weekend at folde flamingo, ananas, kamera og 150 forskellige romber)
”Universet fungerer sindssygt godt på sociale medier, fordi det altid er i bevægelse og skiller sig så markant ud fra andre hudpleje-serier. Young skin har givet Plaisir-brandet et boost, og det er lykkedes at skabe vækst – ikke bare på de nye produkter, men på hele serien”
Direktør & Partner
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy
Case: Mejeriforeningen
Case: Sunset Boulevard
Case: Kunstindustrien på Amazon
Case: Jensens Køkken
Case: Schneider Electric
Case: LINIE Akvavit
Case: Rynkeby
Case: Kia Danmark
Case: Bygma
Case: BilligVVS
Case: Rynkeby RIGTIG® Juice
Case: Kohberg
Case: Lidl Danmark
Case: Matas
Case: Danner
Case: Chr. Hansen
Case: Leasy